info@iqreal.sk    0949 600 099

Čo si potencionálni kupujúci všimnú pri obhliadke domu ako prvé?

Čo si potencionálni kupujúci všimnú pri obhliadke domu ako prvé?

Nový experiment odhalil, na čo sa potencionálni kupujúci pri prezeraní nehnuteľnosti najviac pozerajú - a v zozname je niekoľko prekvapení. Spoločnosť Comparethemarket.com uskutočnila experiment s pozorovaním očí aby odhalila, čo si kupujúci pri prehliadke nehnuteľností najviac všimnú. Tri rôzne nehnuteľnosti si kupujúci pozreli a pomocou hardvéru na sledovanie očí zistili, ktoré komponenty upútali najviac ich pozornosť.

 

1. Radiátory

S poklesom teplôt počas jesene a zimy pravdepodobne začneme zapínať elektrické či plynové kúrenie, kde kupujúci chcú vedieť, že radiátory fungujú. Experiment zistil, že kupujúci pri obhliadke nehnuteľnosti skontrolovali, či sú radiátory alebo kozuby na tuhé palivo v prevádzkyschopnom stave.

2. Prístup do záhrady

Experiment so sledovaním očí tiež ukázal, že kupujúci sa pozreli do záhrady hneď, ako vstúpili do miestnosti. Ako ďalšie tiež skontrolovali dvere na terase, či majú prístup do záhrady. To, že to nemôžu urobiť, môže byť pre potencionálnych kupujúcich nepríjemné, pretože chcú vidieť všetky strany či aspekty domu. Kvôli pandémii veľa ľudí hľadá domov, ktorý poskytne viac priestoru, takže záhrada alebo exteriér sú na prvom mieste.

3. Tlak vody

Znie to možno bizarne, ale počas tohto experimentu bola jednou z prvých vecí, ktorú potenciálny kupujúci v kuchyni či kúpeľni urobili to, že skontrolovali kohútiky, aby zistili, aký je tlak vody. Pred organizovaním prehliadok je dôležité skontrolovať, či je váš tlak vody v súlade s normami. Keď budú kupujúci pozorovať vodovodné kohútiky, uistite sa, že neobsahujú vodný kameň a pre extra lesk a lepší dojem ich rýchlo preleštite detským olejom.

4. Skrinky

Keď sa záujemcovia o nehnuteľnosť prechádzali po kuchyni, jednou z prvých vecí, ktorú urobili, bola kontrola skriniek, či sú dobre postavené a či sú v dobrom stave. Otvárajú a zatvárajú sa dobre? Sú poškriabané alebo sú ako nové? Počas experimentu bolo tiež vidieť kupujúcich, ktorí sa pozerali do skriniek. Takže dbajte na to, aby boli udržiavané a v poriadku. Okrem záujmu o skrinky tam bol záujem taktiež o špajze a police v nich. Pred návštevou záujemcov preto dávajte pozor na poriadok a čistotu skriniek či špajze.

5. Pohodlie postele

Keď kupujúci vojdú do spálne, prvá vec, ktorú si všimnú, je posteľ. Pri pozorovaní miestnosti počas experimentu si záujemcovia sadli na posteľ, aby si vyskúšali jej kvalitu. Tiež venovali väčšiu pozornosť tomu, ako je posteľ ustlaná. Pred prehliadkou sa teda pre lepší výsledok uistite, či je posteľ pekne ustlaná.

6. Rúra na pečenie

V kuchyni tiež vzbudila u potenciálnej kupujúcej pozornosť rúra na pečenie. Požiadavka od nej bola, aby ju zapli a ona zistila, či vlastne funguje. Pred prehliadkou domu sa pozrite, či je vaša rúra v dobrom stave, funkčná a či je hlavne čistá.

7. Vône

Aj keď vôňa nie je nič, čo by ste fyzicky mohli vidieť, počas experimentu so sledovaním očí, vonné difúzory a sviečky boli jednou z prvých vecí, ktoré si potenciálni kupujúci všimli v celej domácnosti. Je to pomerne logické, keďže človek po vstupe do miestnosti ako prvé ucíti vôňu a vzduch v domácnosti. Je dobré si preto zaobstarať niekoľko difúzorov alebo sviečok, a umiestniť ich po domácnosti pred prehliadkou domu tak, aby boli čo najviac na očiach.

8. Osvetlenie 

Potencionálni kupujúci tiež skontrolovali, či fungujú spínače svetiel. Takže pred obhliadkou ich určite nezabudnite prezrieť. Ak sú miestnosti tmavšie, zvážte teda ponechanie rozsvietených svetiel, aby si záujemcovia mohli miestnosť správne prehliadnuť. Mnoho kupujúcich sa pozrelo aj na stropné svetlá, takže ak máte náhodou staršie svetlo, zakúpenie nového osvietenia by bola skvelá voľba, aby vaša izba vyzerala ešte príťažlivejšie.

9. Príslušenstvo 

Kupujúci si chcú predstaviť svoje bývanie v nehnuteľnosti, a hoci sa ich interiérové ​​preferencie môžu líšiť, stále sa chcú pozrieť na izbu a pomyslieť si „páni, mohol by som tu žiť“. Čím viac si môže kupujúci predstaviť, že žije v nehnuteľnosti, tým je to pre predajcu lepšie. Doplnky ako napríklad prikrývky či prehozy, vankúše na pohovky alebo na postele boli jednou z prvých vecí, na ktoré sa potenciálni kupujúci pozerali najmä v spálni a obývacej izbe.